UUDISED
NOORTEÜHING TORE
ÜHINGU PÕHITEGEVUSED
TEGEVUSE TAUST
TORE MEEDIAS
TORE OSALUS
TORE KUUKIRJAD
TORE KOOLID
TORE NIPIRING
 

« Juuli 2022 »
ETKNRLP
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
FB
Supervisiooni_s6bralik:org2017

TEGEVUSE TAUST

Tugiőpilasliikumise idee on Eestisse jőudnud Soomest, kus see on aastakümnete jooksul laienenud enamikusse üldhariduskoolidest, kuid ka kutsekoolidesse. Eestis alustati 1996. aastal. Välja on töötatud oma metoodika tugiőpilaste ja juhendajate koolitamiseks, kujunemas on üle-eestiline vőrgustik.

 

 

TORE ühingu eesmärgid on:

 

  • tugiõpilasliikumise põhimõtete tutvustamine ja teadvustamine Eesti avalikkusele;
  • tugiõpilasliikumise arendamine ja toetamine kõigis Eesti koolides;
  • tugiõpilaste, nende juhendajate ja koolitajate koolituste korraldamine;
  • temaatiliste ürituste ja aktsioonide korraldamine tugiõpilasliikumise toetamiseks ja propageerimiseks Eesti Vabariigis.

 

Ühingu põhitegevused:

 

  • TORE tugiõpilaste põhikoolitus
  • TORE tugiõpilaste laienduskoolitus
  • Täiendkoolitused

 Supervisioon juhendajatele

 

Tugiõpilastegevuse järjepidevuse tagamisel koolis on oluline roll juhendajal. Organisatsiooni seisukohalt on oluline, et TORE juhtimine koolides ei toimuks formaalselt ja ebastabiilselt, vaid eesmärgipäraselt ja süstemaatiliselt.

Soovime toetada TORE juhendaja oskusi püstitada koostöös oma tugiõpilastega Oma Ringi eesmärke vastavalt kooli keskkonnale, kus ring tegutseb. Oluline on, et juhendaja oskaks oma tööd TORE juhendajana analüüsida, leiaks võimalusi TORE ringi juhendamise tulemuslikumaks muutmiseks.

 

Esimene TORE supervisioon tugiõpilaste juhendajatele toimus 2006.a, kus osalejate tagasisidest tuli välja, et juhendajad vajavad oma tugiõpilaste ringi töö efektiivsemaks toimimiseks regulaarseid kokkusaamisi teiste juhendajatega - ainult sedasi on võimalik üksteiselt õppida ja juhendajaks olemist süstemaatiliselt peegeldada. Ühiselt peeti vajalikuks TORE organisatsioonis supervisiooni käivitamist protsessina. Eelmisel õppeaastal toimusidki regulaarsed supervisiooni etapid. Protsess jätkub ka käesoleval õppeaastal.

 

 

Tugiõpilasliikumine T.O.R.E. arendab väga selgelt kahte suunda koolielus:

 

  • väga ehe praktiline sotsiaalstuudium tugiõpilastele endile  nii koolituse kui igapäevategevuse kaudu.
  • sotsiaalpedagoogiline abi riskirühma lastele tugiõpilaste tegevuse kaudu.

 

Lisaks sellele mõjutab see pikas plaanis inimeste mõtteviisi, sest tugiõpilased võtavad nooruses omandatud hoiakud kaasa täiskasvanu-ellu. See mõju on küll väga aeglane, kuid seda kindlam.

 

Kõik TORE-tugiõpilased on läbinud 9-päevase (3 seminari) põhikoolituse või tugiõpilaste koolituse oma koolis (20 tundi).

 

Tugiõpilaste tegevuse vormid koolis:

 

  • individuaalne toetus tõrjututele, kiusamise ohvritele ja murelikele;
  • sekkumine konfliktidesse;
  • tugiõpilaste grupp tegeleb mõne grupiga (näiteks konfliktse klassiga);
  • tugiõpilaste grupi laienemine koolisiseses koolituses;
  • tugiõpilaste oma grupi sisene toetus ja kuuluvuse tunne, mis annab energiat, julgust ja jõudu probleemide lahendamiseks, kus üheskoos otsitakse ja leitakse lahendusi ja kavandatakse tegevus;
  • tugiõpilaste grupp või tööpaar viib läbi temaatilist koolitust noorema klassi õpilastele (kiusamise või uimastite teemadel);
  • tugiõpilasliikumise tutvustamine teistes koolides;
  • osavõtt täienduskoolitusest;
  • üleriigiliselt organiseeritud ettevõtmised kõigile koolidele koostöös muude institutsioonidega;
  • koostöö Soome tugiõpilastega ja nende juhendajatega;

 

Tugiõpilastegevuse käivitumisel on kooliti erinevaid rõhuasetusi.

 
 
  • TORE KONVERENTS
  • TORE SUVEKOOL
  • TORE JUHENDAJALE
  • KOOLIRAHU
  • SOOVITAME
  • TORE KUUKIRJAD